Reglementari cai de comunicatii si transport




Profile transversale



Avand in vedere faptul ca unele drumuri sunt clasificate ca drumuri comunale, iar altele sunt strazi principale in localitate, sau altele rezolva exclusiv circulatia locala, in conformitate cu STAS 10144/1-99 respectiv Ordinul nr. 48/1998 al Ministerului Transporturilor, s-au propus trei profile transversale tip.

Aceste profile sunt corespunzatoare pentru drumuri de categoria III si IV.

  • Strazile de categoria III principale. Rezolva si traficul de tranzit notate pe plansa cu (1), au partea carosabila de 7,00 m si latimea platformei de 10,00 m.
  • Strazi de categoria III secundare (2). Rezolva traficul din localitate. Acestea au latimea carosabilului de 5,50 m si cea a platformei de 7,00 m.
  • Strazi de categoria IV secundare (3), in care circulatia se poate desfasura in ambela sensuri, unde intalnirea in unele situatii se va putea face in locuri cu platforme amenajate. Latimea carosabilului este de 3,50 - 4,00 m. Acest profil s-a aplicat pe tronsoanele de strada cu circulatie foarte redusa.

Sistemul rutier



Sistem rutier alcatuit dintr-o imbracaminte asfaltica in doua straturi, asternuta pe un strat de baza din macadam ordinar de 10 cm, pe fundatie de balast.

Aceasta structura s-a adaptat pe strazile principale pe care se desfasoara si trafic de tranzit.

Pe strazile de categoria a III-a, respectiv a IV-a secundare s-a prevazut ca sistem rutier, o imbracaminte din macadam penetrat cu bitum in doua reprize avand 10 cm grosime, asternut pe un strat de fundatie din balast.

Aceasta solutie se aplica pentru traficul usor (50 bucati autovehicule A13/zi).

  1. Este economica incat nu se necesita incadrari cu borduri
  2. Se poate aplica pe strazi cu declivitati de 7 %
  3. Se comporta bine in timp sub circulatie
  4. Are durabilitate ridicata

Circulatia pietonala



Circulatia pietonala se va face pe trotuare amenajare avand latimea de 1,00 m.


Scurgerea apelor



Scurgerea apelor se va face prin rigole si santuri deschise, iar in situatiile in care panta longitudinala este de peste 3 %, acestea se vor captusi cu zidarie de piatra sau beton


Corectii locale de traseu



In locurile in care situatia o impune, s-au prevazut corectii in plan ale traseului, pentru cresterea fluientei si a sigurantei traficului.


Lucrari de arta



Exista mai multe puncte in care actualele podete nu mai corespund, nici ca sectiune de scurgere iar siguranta in exploatare este insuficienta.

Pe planuri, in locurile respective au fost propuse podete noi, dalate, care avand si solutie prefabricata se pot rezolva usor.


Platforme de intoarcere



La unele localitati s-au propus platforme de intoarcere pentru autobuze.

Aceste platforme vor fi dotate cu constructii care sa adaposteasca calatorii.

Punctele de amplasare a acestora, s-au prevazut in locurile in care sa poata fi deserviti mai eficient locuitorii localitatii, cu reducerea.